RAMOWY ROZKŁAD DNIA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE RYBKI
06:30–8:30
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna. Ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy muzyczno-ruchowe, kontakty z rodzicami.
08:30–8.50
Prace porządkowo-gospodarcze w sali. Zestaw ćwiczeń porannych (rozwijanie sprawności fizycznej dzieci). Gry i zabawy dydaktyczne. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze.
8.50-9.00
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania i zachowania się przy stole, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
09.00–9.30
Śniadanie.
9.30–9.50
Czynności higieniczne oraz przygotowanie do zajęć.
9.50-10.40
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10.40-11.40
Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci (zestaw ćwiczeń). Gry i zabawy grupowe w kole.
11.40-12.00
Przygotowanie sali do obiadu. Czynności higieniczne, samoobsługowe. Wdrażanie do systematycznego stosowania zabiegów higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
12.00-12.30
Obiad.
12.30-12.40
Czynności higieniczne i czynności samoobsługowe.
12:40–12:50
Przygotowania do wyjścia na plac zabaw- czynności samoobsługowe.
12:50–13.40
Pobyt na placu zabaw- zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych, zabawy dowolne.
13:50–14:00
Powrót z placu zabaw lub spaceru- czynności samoobsługowe w szatni. Czynności higieniczne.
14.00-14.15
Podwieczorek. Czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, wpajanie zasad dobrego wychowania i zachowania się przy stole, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
14.15–15.30
Odpoczynek- słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp. Gry i zabawy stolikowe. Rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE „ŻABKI”
06:30–8:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna. Ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy muzyczno-ruchowe, kontakty z rodzicami.
08:00–8.50
Prace porządkowo-gospodarcze w sali. Zestaw ćwiczeń porannych (rozwijanie sprawności fizycznej dzieci). Gry i zabawy dydaktyczne. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, logopedyczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze.
08.50-9.00
Czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania i zachowania się przy stole, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
09.00–9.30
Śniadanie.
9.30–9.50
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne oraz przygotowanie do zajęć.
9.50-10.30
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, zajęcia i zabawy edukacyjne różnego typu, zabawy dydaktyczne, plastyczne, muzyczne , teatralne, sportowe realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10.30-10.50
Przygotowania do wyjścia na plac zabaw- czynności higieniczne i samoobsługowe.
10.50-11.50
Pobyt na placu zabaw- zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych, zabawy dowolne.
11.50-12.00
Przygotowanie do posiłku- czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów. Wdrażanie do systematycznego stosowania zabiegów higienicznych po zabawie, powrocie z placu zabaw i przed posiłkami.
12.00-12.30
Obiad.
12.30-12.40
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów.
12:40–13:30
Relaksacja, odpoczynek poobiedni, zabawy wyciszające, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, opowiadań.
13:30–13.50
Swobodna aktywność dzieci według ich zainteresowań. Zabawy, gry indywidualne, zespołowe, zabawy ruchowe. Praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych.
13:50–14:00
Czynności sanitarno-higieniczne.
14.00-14.15
Podwieczorek- wpajanie zasad dobrego wychowania i zachowania się przy stole, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
14.15–15.30
Zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, gry i zabawy stolikowe, zabawy integracyjne. Zabawy ruchowe w sali oraz na placu zabaw, spacery. Praca indywidualna z dzieckiem. Dowolna działalność dzieci.